אקלים עירוני

במומבאי מסייעים למים לחלחל לתהום, בלוס אנג'לס מרצפים מדרכות במרצפות צינון ובאקרה שותלים עצים ומחזקים תשתיות. ארבעה ראשי ערים מספרים על פעולות למניעת שינוי אקלים בערים שלהם

פייננשיאל טיימס, פברואר 2021

הפייננשיאל טיימס בשיתוף 'בוסטון קונסאלטינג גרופ' פנו לארבעה ראשי ערים ברחבי העולם שסיפרו על הפעולות שהם נוקטים בערים שלהם, שרובן ידועות כסובלות מזיהום אוויר משמעותי. לדברי ראש העיר של לוס אנג'לס, העיר היא המקום הכי טוב לראות ממש את השינוי בהתהוות והגישות המערכתיות של הרשויות המקומיות הן המניעות את רוב התהליכים בכל הקשור בשינוי האקלים.

בערים נפלטים כשבעים אחוז מגזי החממה של העולם ולכן לתכנון מיטבי של העיר תהיה השפעה עצומה על שינוי האקלים. האפקט מורגש בעיקר ברמת העיר וראשי הערים מאמינים שהעיר צריכה להיות נקודת התגובה הראשונית ביותר לזיהום אוויר.

אילו אתגרים של שינוי אקלים מורגשים בעיר שלכם?

פאריז- אן הידלגו

פאריז צפופה מאוד והצפיפות הזאת כמובן מובילה לפגיעה באיכות החיים ולבעיות לוגיסטיות. הזיהום אצלנו מורגש יותר מאשר בערים אחרות בצרפת.

 

לוס אנג'לס – אריק גארסטי

שיני האקלים מציב מספר אתגרים. ללא ספק ההשפעה על מזג האוויר הקיצוני, הבצורת הקשה והשריפות שמתלוות לה. אחרי שנים של התקדמות, איכות האוויר בעיר שלנו נפגעה, אפילו באמצע המגפה, איכות האוויר הייתה החמורה ביותר זה עשורים.

 

מומבאי – השר להגנת הסביבה, אדיטיה ת'קראיי

אצלנו מורגשים אירועי מזג אוויר הפכפך וקיצוני הרבה יותר מאשר בעבר. עונת המונסונים התקצרה מ-120 ימים ל-70-75 ימים, אבל באותם ימים העוצמה של המונסונים הוכפלה. מפחיד מאוד.

 

 

אקרה – בירת גאנה – מוחמד אדג'יי סווה

העיר שלנו סובלת מאוד מהצפות, שהן האתגר המרכזי שלנו. הדפוס של ירידת הגשם השתנה ולא מתאים לתשתיות הקיימות בעיר, שאמורות להתמודד עם כמויות המים. לפעמים, למרבה הצער, אנשים מקפחים את חייהם בגלל זה.

מיזמים לטווח ארוך

אקרה

שריפת הפסולת בעיר שלנו היא מקור לשישים אחוזים מהפליטות ולכן אנחנו מקדמים מיחזור ושימוש חוזר בפסולת. המטרה שלנו היא שעד שנת 2030  נחתוך בחצי את כמות הפסולת שנשלחת לאתרים האלה. אנחנו גם מעודדים שימוש והטמעה של אנרגיות מתחדשות, בייחוד סולאריות.

 

מומבאי

יש לנו מטרה של לפחות 25 אחוז אנרגיה נקייה עד שנת 2025. אחד המיזמים שהתמזל מזלי לעודד הוא 'סולאריזציה' של הכביש המהיר בין שתי הערים הגדולות של המדינה שלנו, מובמאי ונאגפור. בכביש הזה נוכל לייצר 213 מגה ואט של אנרגיה סולארית. נוסף על זה הקמנו מיזמים של פאנלים סולאריים צפים, שמונים מגה ואט באחד האגמים שלנו ונעשה את זה בעוד חמישה או שישה אגמים נוספים במדינה. לפני כשנתיים התחלנו מיזם עצום של יערות פתוחים.

 

פאריז

לרוב הפאריזאים יש דירות קטנטנות בלי יותר מדי צמחייה מחוץ לבתים ולכן היינו מוכרחים להאיץ תהליך של שתילה מחודשת באתרים כגון מגדל אייפל, הטרוקדרו, שאמפ דה מארס. מדובר בפרויקט עצום של שתילה מחדש ויצירת אזורים נרחבים להליכה ברגל. מדובר בשינוי גדול מאוד מבחינת מרחבים של טבע בתוך העיר.

 

לוס אנג'לס

יותר פארקים, יותר טיילות, יותר אופניים, תחבורה ציבורית טובה יותר. לוס אנג'לס הייתה בירת המכוניות של העולם וכיום היא שואפת להיות בירת התחבורה הציבורית של העולם. במקום תחנות כוח המבוססות על גז שמספקות כיום את רוב החשמל בעיר, אנחנו בונים פרויקטים סולאריים, כמה מהגדולים ביותר בארה"ב.

אבל אני חושב שהפרויקט שאני הכי גאה בו הוא מיחזור מי השופכין שלנו, מה שיפחית את הפליטות הכרוכות בחשמל הדרוש להביא את כל המים ללוס אנג'לס. ככה שיש פרויקטים גדולים, יש קטנים, מבוססי שכונה או מערכתיים. אבל אנחנו שמחים להראות לעולם שאפשר לשמור על איכות חיים גם כשמשנים את המדיניות הסביבתית.

אן הידלגו, ראש העיר פאריז בהשקת מיזם האופניים

אן הידלגו, ראש העיר של פאריז רוכבת על אופניים חשמליים ביום איכות האוויר הלאומי, כשהיא חונכת שביל אופניים חדש בעיר. תמונה: גטי אימג'ז

רצפות ממוחזרות באקרה

שביל האבנים הממוחזרות – רצף מניח מרצפות מפלסטיק ממוחזר בפרוור של אקרה, גאנה. שישים אחוז מהפליטות בעיר מגיעים משריפת פסולת וראש העיר נחוש לקצץ בחצי את כמות הפסולת שנשרפת. תמונה: כריסטינה אלדהואלה, גטי אימג'ז

האוטובוס החינוכי סולארי בהודו

כיתה על גלגלים – ילדים לומדים ממסך סולארי ברכב לימודי שנוסע ברחבי העיר. תמונה: סאטיאברהטה טריפטי, גטי אימג'ז