יום בחייו של סוחר נפט

פרק שלישי מתוך שישה בסדרה של הפטרוליום אקונומיסט על יום בחייו של סוחר נפט

מטען של בנזין מוצע בשוק עם חלון משלוח של חמישה ימים בין ה-20 וה-25 ביוני. אנחנו מציעים עליו מחיר ומקבלים את העסקה. מתוך ידיעה שהמוצר עצמו יעבור לרשותנו בחודש יוני אנו מוכרים חוזים עתידיים ליולי כדי להוריד את הסיכונים. סביר להניח שלא נמכור את המוצר עד ספטמבר, אז אנחנו מוכרים ביולי חוזים עתידיים לאוקטובר. זה עוזר לנו לנהל את חלון הזמן שבין קבלת המשלוח ובין ביצוע המכירה. עכשיו מתחיל הכיף של ניהול הטיפול בחביות האלה באמצעות המערכת הלוגיסטית שלנו המורכבת ברובה מנכסים שכורים.

אנחנו מחליטים שהדרך הכי טובה למקסם את ערך החבית ולחלוק את זה עם הלקוחות שלנו היא להביא את המלאי למגוון שווקים. זה אומר שאנחנו צריכים לתאם דוברות שיגיעו אל המטען, יעמיסו את הבנזין ויעבירו אותו למתקני אחסון לאורך קו החוף.

בנוסף לדוברות, היה עלינו לתאם עם פקחים שיגיעו אל המטען והמתקנים כדי לאשר את הרכב הבנזין שאנחנו רוכשים.

מאחר שאנחנו נערבב את הבנזין עם אתנול במקומות האחסון, יהיה עלינו לקנות אתנול ולתאם משלוח שלו בקרונות משא.

האספקה לחלק מהמקומות שאליהם נרצה להעביר את המוצר מתבצעת בקווי צינורות וכדאי שנביא בחשבון גם את זה.

עד ה-15 ביוני הכל כבר מוכן ומאורגן, הגידור לשוק החוזים העתידיים כבר נקבע וכל התשתיות הפיזיות הנדרשות לטיפול בחביות מוכנות לפעולה. ב-18 ביוני הטלפון מצלצל וזו שיחה מהסוג שאתה מקווה שלעולם לא תקבל: לא רק שהמטען מתעכב, הם לא יודעים מתי הוא יגיע. בשלב הזה חשוב לקבל כמה שיותר מידע מהצד השני. פקידים בינלאומיים האמינו שלצד הבנזין, יש גם סמים לא חוקיים, ואין תאריך יעד שירמוז מתי המטען יהיה זמין.
מרגע זה ואילך נשלפות כל תכניות המגירה. כשאתה עוסק בסחר פיזי בנפט, הכרחי לדעת מה לעשות כשמשהו משתבש. הדבר הראשון היה להעביר יותר חביות מקווי הצינורות אל המתקנים שאליהם היו אמורים המטען והדוברות להישלח. צריך יהיה לשנות את כמות האתנול שנפרוק מהדוברות, שכן נפח קווי הצנרת יהיה קטן מנפח המטען. צריך לבטל את המפקחים, הדוברות והמחסנאים אינם זקוקים לכוח אדם שיפרוק את הבנזין במזח. בכל מקרה, לא בתאריכים שתוכננו במקור.

עכשיו אנחנו צריכים להחליט לגבי הגידור, יש לנו עסקת לונג ליולי ועסקת שורט לאוקטובר שצריך לנהל. הדבר היחיד שאנחנו יודעים הוא שהבנזין לא מגיע ביוני, אז אנחנו מגלגלים את העסקה מיולי לאוגוסט.

למרבה המזל, המטען נבדק בקפידה ע”י הפקידים ולא היו סמים על הסיפון, החביות הגיעו חמישה ימים לאחר מכן והיינו צריכים לעשות הכל מהתחלה.

מכלית נפט פלרמו