אמנם מחיר הנפט נותר בחודש האחרון בטווח שבין 42-43 דולר לחבית, אולם במחירים של תזקיקי הנפט באזור מזרח הים התיכון נרשמה דווקא עלייה שהורגשה גם בישראל וזאת כתוצאה מהמשך ההתאוששות האיטית בביקוש הגלובלי למוצרי אנרגיה.
כך למשל, לפי נתוני מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה בחציון הראשון של 2020 נרשמה ירידה של כ-43% בצריכת הבנזין והסולר בישראל ורק בחודש האחרון חזרה לרמתה המקבילה אשתקד.
לעומת זאת, הביקוש לדס"ל (דלק סילוני) בישראל צנח באופן משמעותי הרבה יותר, ונרשמה כ-80% ירידה בצריכה בחציון הראשון של 2020 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. חרף התאוששות מסוימת בחודשים מאי ויוני בעקבות חזרתן לפעולה של טיסות מטען, היקף צריכת הדס"ל עדיין עומד על 35% בלבד לעומת הצריכה אשתקד.
שינויים אלה בצריכת הדלקים, ובעיקר צניחת הביקוש לדלק סילוני, פוגעים במרווחי הזיקוק של בתי הזיקוק ופוגעות בחברות האנרגיה בישראל.
לצד העלייה בביקושים, נמשכת מגמת היחלשות הדולר לעומת השקל ושער הדולר ירד החודש בעוד ארבע חמישיות האחוז מה שקיזז את העלייה במחירי התזקיקים. בסופו של דבר, מחירי הסולר עלו בכ- 1.1%, מחיר הגפ"מ עלה ב- 5.5% ומחיר המזוט כמו גם מחיר הגז הטבעי לתעשייה עלה בכ- 4%.
מן הצד השני, מחיר הבנזין לתחבורה עלה בשיעור מתון של 0.2% ומחירו לצרכן עלה באגורה אחת לרמה של 5.45 ₪ לליטר.