שארית באידוי (שרף קיים)

2017-06-07T00:53:08+03:00

בבדיקה זו מאיידים כמות מסוימת של בנזין בתנאים מוגדרים של טמפרטורה וזרימת אוויר. השארית המתקבלת נשקלת, ממוצה על ידי הפטן נורמלי ונשקלת שוב. המשקע לפני השטיפה בהפטן נקרא "שרף פוטנציאלי" ולאחר השטיפה בהפטן הוא נקרא "שרף קיים".

שארית באידוי (שרף קיים)2017-06-07T00:53:08+03:00

קורוזיה על פס נחושת

2017-06-07T00:53:08+03:00

הבנזין יכול להכיל תרכובות כימיות קורוזיביות, בעיקר על בסיס גופרית, העלולות לפגוע בקווי ההזרמה ובמערכות הדלק במנוע, במיוחד במגעים חשמליים של מד הדלק במיכל הדלק העשויים מכסף.

קורוזיה על פס נחושת2017-06-07T00:53:08+03:00

צפיפות

2017-06-07T00:53:08+03:00

הצפיפות הינה חלק בלתי נפרד מאנליזה של כל מוצר דלק. הצפיפות מוגדרת בתעשיית נפט כיחידת מסה ליחידת נפח ב-15°C. ההגדרה המיוחדת נובעת מהרצון להגיע לאחידות ביחידות בכל מקום בעולם ובכל טמפרטורה. לצפיפות נודעת חשיבות כפולה: הן כאמצעי להגדרת המוצר והן ככלי לחשבנאות כספית.

צפיפות2017-06-07T00:53:08+03:00

עמידות בחימצון

2017-06-07T00:53:07+03:00

בבדיקה זו מכניסים דוגמה של הבנזין הנבדק לתא המכונה "פצצה", שם הבנזין מתחמצן עם חמצן בלחץ של 100psi ובטמפרטורה של 100°C. עוקבים אחר הלחץ בתא עד לירידתו המהירה המצביעה על תהליך ההתחמצנות של הדוגמה.

עמידות בחימצון2017-06-07T00:53:07+03:00

מס' אוקטן RON

2017-06-07T00:53:07+03:00

רמת האוקטן של הבנזין הינה התכונה החשובה והקריטית בקביעת איכות הבנזין. האוקטן הינו מדד לעמידות הבנזין למניעת צלצולים (Knocks) במנוע, המכונים גם דטונציות.

מס' אוקטן RON2017-06-07T00:53:07+03:00

מס' אוקטן-MON

2017-06-07T00:53:07+03:00

רמת האוקטן של הבנזין הינה התכונה החשובה והקריטית בקביעת איכות הבנזין. האוקטן הינו מדד לעמידות הבנזין למניעת צלצולים (Knocks) במנוע, המכונים גם דטונציות.

מס' אוקטן-MON2017-06-07T00:53:07+03:00
עבור למעלה