שארית באידוי (שרף קיים)
admin2017-06-07T00:53:08+03:00בבדיקה זו מאיידים כמות מסוימת של בנזין בתנאים מוגדרים של טמפרטורה וזרימת אוויר. השארית המתקבלת נשקלת, ממוצה על ידי הפטן נורמלי ונשקלת שוב. המשקע לפני השטיפה בהפטן נקרא "שרף פוטנציאלי" ולאחר השטיפה בהפטן הוא נקרא "שרף קיים".
קורוזיה על פס נחושת
admin2017-06-07T00:53:08+03:00הבנזין יכול להכיל תרכובות כימיות קורוזיביות, בעיקר על בסיס גופרית, העלולות לפגוע בקווי ההזרמה ובמערכות הדלק במנוע, במיוחד במגעים חשמליים של מד הדלק במיכל הדלק העשויים מכסף.
צפיפות
admin2017-06-07T00:53:08+03:00הצפיפות הינה חלק בלתי נפרד מאנליזה של כל מוצר דלק. הצפיפות מוגדרת בתעשיית נפט כיחידת מסה ליחידת נפח ב-15°C. ההגדרה המיוחדת נובעת מהרצון להגיע לאחידות ביחידות בכל מקום בעולם ובכל טמפרטורה. לצפיפות נודעת חשיבות כפולה: הן כאמצעי להגדרת המוצר והן ככלי לחשבנאות כספית.
עמידות בחימצון
admin2017-06-07T00:53:07+03:00בבדיקה זו מכניסים דוגמה של הבנזין הנבדק לתא המכונה "פצצה", שם הבנזין מתחמצן עם חמצן בלחץ של 100psi ובטמפרטורה של 100°C. עוקבים אחר הלחץ בתא עד לירידתו המהירה המצביעה על תהליך ההתחמצנות של הדוגמה.
מס' אוקטן RON
admin2017-06-07T00:53:07+03:00רמת האוקטן של הבנזין הינה התכונה החשובה והקריטית בקביעת איכות הבנזין. האוקטן הינו מדד לעמידות הבנזין למניעת צלצולים (Knocks) במנוע, המכונים גם דטונציות.
מס' אוקטן-MON
admin2017-06-07T00:53:07+03:00רמת האוקטן של הבנזין הינה התכונה החשובה והקריטית בקביעת איכות הבנזין. האוקטן הינו מדד לעמידות הבנזין למניעת צלצולים (Knocks) במנוע, המכונים גם דטונציות.